Czy kiedykolwiek stosowałeś/aś niedozowolony doping?
Tak
Nie
"ATHLETIC Fitness Club" ul. Królowej Jadwigi 1 (oś. Michałów)



"JustFIT" ul. Radom ul. 1905 Roku (os. Planty)



DEFENDO - unikalny system samoobrony



GOLD'S GYM KUP JEDEN PRODUKT, NA DRUGI TAŃSZY OTRZYMASZ 50% RABATU!


































































































FIBO Essen 2009 - obszerna relacja.
02.12.1888 12:43
FIBO 2009 – widziane z mojej perspektywy (relacja wÅ‚asna)

NajwiÄ™kszy europejski Festiwal FI-tnessu oraz BO-dybuildingu, czyli FIBO 2009 w Essen. WÅ‚aÅ›nie od tych pierwszych dwóch liter powstaÅ‚a nazwa FIBO, która staÅ‚a siÄ™ rozpoznawalnym znakiem w caÅ‚ej Europie. Jest to cykliczna impreza, która po raz kolejny odbyÅ‚a siÄ™ na terenie Niemiec w mieÅ›cie Essen. Na przestrzeni lat targi rozrosÅ‚y siÄ™ do najwiÄ™kszej imprezy tego typu w Europie. Co roku impreza notuje wiÄ™kszÄ… liczbÄ™ wystawców oraz odwiedzajÄ…cych. Zapraszam do relacji z tegorocznej edycji.

Impreza odbyÅ‚a siÄ™ w dniach 23-26 kwietnia 2009. Jak co roku cztery dni targów zostaÅ‚y podzielone pod wzglÄ™dem dostÄ™pnoÅ›ci dla zwiedzajÄ…cych. Pierwsze dwa dni sÄ… tylko dla firm i ludzi z branży (czwartek oraz piÄ…tek), kolejne dwa dni (sobota i niedziela) sÄ… już otwarte dla wszystkich. Jednodniowy bilet wstÄ™pu na targi to 12-18 euro w zależnoÅ›ci od statusu odwiedzajÄ…cego oraz dÅ‚ugoÅ›ci pobytu (jeden dzieÅ„/dwa dni). Do dyspozycji zwiedzajÄ…cych organizator oddaje 12 hal o Å‚Ä…cznej powierzchni 71.000 m2. Bagatela powierzchnia 10 peÅ‚nowymiarowych boisk piÅ‚karskich.
 
O czym pisaÅ‚em już podczas wczeÅ›niejszych relacji z poprzednich lat to na pierwszy rzut oka rzuca siÄ™ niesamowity rozmach i ogrom imprezy. Każda z 12 potężnych hal zostaÅ‚a podzielona tematycznie. Samych stoisk we wszystkich halach byÅ‚o tak dużo, że szczegóÅ‚owe obejÅ›cie ich w jeden dzieÅ„ jest praktycznie nie wykonalne. Poszczególne stoiska wystawców mniej lub bardziej przykuwaÅ‚y wzrok, na wielu z nich można byÅ‚o zobaczyć bardzo ciekawe prezentacje. TrafiaÅ‚y siÄ™ stoiska, które co godzinÄ™ zaskakiwaÅ‚y widzów najróżniejszymi prezentacjami, wykÅ‚adami, pokazami itp.
 
 FIBO to targi na których pojawiajÄ… siÄ™ najbardziej liczÄ…ce siÄ™ firmy w Europie z różnych branż kojarzonych ze zdrowym trybem życia. SÄ… producenci sprzÄ™tu do ćwiczeÅ„, odżywek i suplementów, odzieży i akcesoriów dla sportowców,  placówki szkoleniowe, wydawcy popularnych czasopism. Niczym by byÅ‚y targi bez ich części artystycznej. WiÄ™kszość firm serwuje odwiedzajÄ…cym dziesiÄ…tki pokazów o różnorodnej tematyce. Z roku na rok firmy przeÅ›cigajÄ… siÄ™ w przygotowaniu ekspozycji dla odwiedzajÄ…cych, tak żeby zainteresowany widz jak najdÅ‚użej przystaÅ‚ przy ich stoisku.
 
WystawiÅ‚o siÄ™ 480 firm z ponad 35 krajów, które prezentowaÅ‚y najnowsze trendy m.in. z zakresu: urzÄ…dzeÅ„ treningowych, wellnnes, urody, zdrowia, doradztwa fitness, aerobiku, muzyki i mody, zawodu i kariery w sektorze fitness, odżywek dla sportowców. Targi odwiedziÅ‚o ok. 50 tys. ludzi z caÅ‚ego Å›wiata.
 
Targi FIBO sÄ… dla firm możliwoÅ›ciÄ… pokazania swojego potencjaÅ‚u poÅ›ród konkurentów. Bardzo widać jak mocno Ci najwiÄ™ksi i najbardziej liczÄ…ce siÄ™ firmy dążą do udowodnienia wyższoÅ›ci nad konkurentem. Wystawa przypomina swoistÄ… rywalizacjÄ™ i pomiar siÅ‚y pomiÄ™dzy firmami. Doskonale to widać po stoiskach. Firmy, które majÄ… duży budżet na reklamÄ™ i promocje posiadajÄ… wielko-metrażowe stoiska z caÅ‚ym sztabem ekspertów oraz licznymi pokazami. Nie sposób przejść obojÄ™tnie wobec takiej ekspozycji. Jednak FIBO tworzÄ… również mniejsi wystawcy, których jest najwiÄ™cej. Jest wiele firm, które dopiero co próbuje siÄ™ wedrzeć do czoÅ‚ówki, a targi sÄ… dla nich doskonaÅ‚ym miejscem na poznanie nowych partnerów handlowych. PamiÄ™tam wiele firm, które zaczynaÅ‚y kilka lat temu od maÅ‚ego kilkunastometrowego stoiska, a dziÅ› wzbudzajÄ… szacunek i uznanie pokazujÄ…c swój potencjaÅ‚.
 
Bez wÄ…tpienia targi FIBO jest to impreza, na której warto być. Nie ważne z której strony stoisz, czy jesteÅ› producentem czy odbiorcÄ… produktów. FIBO to swoiste Å›wiÄ™to entuzjastów sportów siÅ‚owych oraz osób aktywnych fizycznie. Daje możliwość spotkania siÄ™ w jednym miejscu caÅ‚ej branży. Dla producentów to ogromna możliwość promocji i nawiÄ…zania kontaktów, które mogÄ… zaprocentować wiÄ™kszym rynkiem zbytu. Warto wspomnieć, że tragi to swoista mieszanka narodowa. Tworzy jÄ… prawie 500 wystawców z ok. 40 krajów. Krajów tak odlegÅ‚ych jak Brazylia, Pakistan, Japonia, Australia. Bardzo cieszy, że wÅ›ród tych firm możemy odnaleźć polskie akcenty. Z firm odżywkowych mogliÅ›my odwiedzać stoiska Olimp Laboratories oraz Activlab.

Trendy, ciekawostki, obserwacje – moje wnioski.
Targi sÄ… zawsze doskonaÅ‚Ä… możliwoÅ›ciÄ… prezentacji nowoÅ›ci, nowych trendów które majÄ… królować w przyszÅ‚ych latach. Nie wszystko co nowe przynosi uznanie klientów, jednak te firmy które sÄ… innowacyjne i ich pomysÅ‚y przyjmÄ… siÄ™ czÄ™sto wchodzÄ… na piedestaÅ‚ lidera w swojej branży. OsobiÅ›cie cenie takich producentów, ponieważ gdyby nie oni wciąż byÅ›my przerzucali bezmyÅ›lnie żelastwo, jedli schabowe na wzrost mięśni, a suplementacja koÅ„czyÅ‚a by siÄ™ na witaminach. SÄ… firmy, które wyprzedzajÄ… trendy, na tym polega ich innowacyjność. Zamiast kopiować konkurentów, koncetrujÄ… siÄ™ na rozwoju by wyprzedzić konkurencjÄ™. Z branży suplementów diety na pewno takÄ… firmÄ… dla mnie jest Universal Nutrition, która przez wiele lat wypracowaÅ‚a sobie silnÄ… pozycjÄ™ na rynku wÅ‚aÅ›nie przez nowatorskie pomysÅ‚y i konsekwentnÄ… realizacjÄ™ obranej strategii.
 
Jako, że reprezentuje branżę suplementów diety obserwowaÅ‚em bacznie wszelkiego rodzaju zmiany na rynku odżywek nakreÅ›lajÄ…ce przyszÅ‚ość. Poniżej moje wnioski i obserwacje:
1) dużo firm zrozumiaÅ‚o, że wielkość opakowania gainer’a, jak również odpowiedni stosunek ceny do jakoÅ›ci oraz iloÅ›ci odżywki ma znaczenie – przykÅ‚ad coraz wiÄ™cej firm kopiuje pomysÅ‚ firmy PVL zastosowany w produkcie Mutant Mass, czyli duże ekonomiczne opakowanie ok. 7 kg zapakowane w pokaźnÄ… strunowÄ… torbÄ™. Co za tym idzie wielkie opakowanie = wielkie dawkowanie. DostarczajÄ…c nawet 1500 kcal z odżywki nie ma szansy, żebyÅ› użytkownik nie przytyÅ‚.
2) kopiowanie filozofii ANIMAL – wg. mnie ANIMAL jest tylko jeden i to Universal jako pierwszy wpadÅ‚ na takÄ… koncepcjÄ™, może byli wczeÅ›niej inni, ale tylko Universal’owi udaÅ‚o siÄ™ wypromować filozofiÄ™ ANIMAL, tak że każdy użytkownik supli wie o co chodzi. PrzykÅ‚ady Muscle Asylum Project promowany przez Muscletech, Brutal Nutrition promowane przez Biotech.
3) duże kolorowe przeżroczyste sÅ‚oje, wiÄ™ksze przywiÄ…zanie do design’u produktu – to akurat pozytywny trend w myÅ›l zasady kopiuje siÄ™ lepszych. Nie zapominajmy, która firma byÅ‚a pierwsza z tym pomysÅ‚em – BSN Nutrition. Inne firmy, które idÄ… w tym kierunku to: Multipower, Ultimate, Activlab oraz wiele innych firm z caÅ‚ego Å›wiata nie znanych na polskim rynku.
4) zastÄ™powanie plastikowych sÅ‚oiczków pudeÅ‚eczkami kartonowymi przypominajÄ…ce leki lub suplementy diety z aptecznej póÅ‚ki. Na pewno wyglÄ…dajÄ… bardziej profesjonalnie, bezpieczniej. Uważam, że to dobra tendencja.
5) odchodzenie od kulturstyki i sportów siÅ‚owych, to z czego wywodzi siÄ™ wiÄ™kszość firm odżywkowych wÅ‚aÅ›nie od dÅ‚uższego czasu zanika, jest to tendencja pogÅ‚Ä™biajÄ…ca siÄ™ i nie unikniona. Niestety tracÄ… na tym sami zawodnicy, dziaÅ‚acze i trenerzy. Po części też widzowie, ponieważ trudniej zobaczyć dobrego zawodnika na żywo z pokazem sponsorowanym przez firmÄ™ produkujÄ…ca suplementy diety. Dlaczego tak siÄ™ dzieje? Firmy zaczęły doceniać potencjalnych odbiorców, którzy tworzÄ… najwiÄ™kszÄ… grupÄ™ klientów. SÄ… to osoby trenujÄ…ce rekreacyjnie, dbajÄ…ce o zdrowy wyglÄ…d, kondycjÄ™ i szerokÄ… pojÄ™tÄ… sprawność. Takich osób jest znacznie wiÄ™cej niż zatwardziaÅ‚ych „pakerów”.
6) poprawa estetyki produktów oraz walorów smakowych, czyli ciÄ…gÅ‚a pogoÅ„ za czymÅ› doskonaÅ‚ym
7) przeciwstawnym trendem 6 pkt. jest dążenie do prostoty produktów, powrotu do naturalnych korzeni bez zbÄ™dnej chemii i uprzemysÅ‚owienia produktów. Firmy wiedzÄ…, że kliencie tego szukajÄ… i mocno zaczęły dbać o te aspekty.
8) USA narzuca ton, wciąż amerykaÅ„ska branża odżywek jest najbardziej innowacyjna i pomysÅ‚owa, to wÅ‚aÅ›nie tam wszystko siÄ™ zaczyna. WiÄ™kszość firm europejskich wzoruje siÄ™ na amerykaÅ„skich partnerach. Czy jest to dobre czy zÅ‚e trudno powiedzieć, ale trzeba Å›miaÅ‚o przyznać że amerykanie sÄ… w tej branży najlepsi. Na pewno pomaga im bardziej liberalne podejÅ›cie Food Drug Administration, w Europie wiele instytucji stoi na przeszkodzie ciekawych pomysÅ‚ów, a kiedy uda siÄ™ je „przepchnąć” okazuje siÄ™, że w USA ktoÅ› byÅ‚ pierwszy.
 
O stoiskach.
Jeżeli chodzi o firmy odżywkowe to można wyróżnić kilku producentów za rozmach oraz pomysÅ‚owość stoisk. Na pierwszy ogieÅ„ opisze BSN Nutrition, ogromne czerwone stoisko, ukazujÄ…ce przesyt przez kilkaset starannie uÅ‚ożonych czerwonych sÅ‚oi wyglÄ…daÅ‚o okazale. OczywiÅ›cie najbardziej obleganÄ… gwiazdÄ… stoiska byÅ‚ sÅ‚awny Ronnie Coleman 8 krotny Mr Olympia. Co ciekawe byÅ‚a do niego dÅ‚uższa kolejka po fotkÄ™/autograf mistrza niż do aktualnego Mr Olympia Dextera Jacksona.
 
Kolejnym ciekawym miejscem wartym zatrzymania byÅ‚o stoisko Olimp Laboratories, miÅ‚o siÄ™ robi kiedy widzi siÄ™ polskÄ… firmÄ™ reprezentujÄ…ca swoje produkty w najlepszej aleii na FIBO. Nie ważne czy siÄ™ przepada za Olimpem czy nie, trzeba szczerze powiedzieć że mieli jedno z najwiÄ™kszych stoisk na FIBO, w dodatku stoisko na którym caÅ‚y czas siÄ™ coÅ› dziaÅ‚o. PomysÅ‚ z jakim wyszedÅ‚ Olimp w tym roku bardzo siÄ™ sprawdziÅ‚. Podczas dni otwartych dla firm można ujrzeć na stoisku Olimp gorÄ…ce tancerki, które dziaÅ‚aÅ‚y jak magnez na obserwatorów. PiÄ™kne panie trzeba powiedzieć doskonaÅ‚e w swoim fachu wykonywaÅ‚y striptiz, Å›ciÄ…gajÄ…c uwagÄ™ przechodzÄ…cych. GÅ‚oÅ›na muzyka i piÄ™kny pokaz sprawdzaÅ‚ siÄ™ doskonale, na tyle że nikt nie chciaÅ‚ oglÄ…dać pokazów na gÅ‚ównej scenie FIBO, która byÅ‚a wkoÅ„cu na przeciwko stoiska. DaÅ‚o siÄ™ zauważyć, że pomysÅ‚owość marketingu Olimp’a mocno utrudniaÅ‚ pracÄ™ organizatorom FIBO Show. Kiedy już pokaz gorÄ…cych blondynek koÅ„czyÅ‚ siÄ™ szef Olimp Germany zaczynaÅ‚ prezentacje caÅ‚ego Olimp Team oraz omawiaÅ‚ nadchodzÄ…ce atrakcje i nowoÅ›ci firmy. Stoisko tÄ™tniÅ‚o życiem co chwile byÅ‚y pokazy, konkursy, gratisy dla widzów. Widać, że kryzys nie dotknÄ…Å‚ Olimpa i nie szczÄ™dziÅ‚ w tym roku na promocje firmy. Na stoisku Olimp mogliÅ›my spotkać Mariusza Pudzianowskiego, KamilÄ™ Porczyk, Mariusza StrzeliÅ„skiego, Piotrka GÅ‚uchowskiego oraz zawodników z Olimp Team Litwa, Szwecja, Niemcy, Austria.
 
Fajne stoisko zaprezentowaÅ‚a też firma Biotech ze swoim nowym pomysÅ‚em liniÄ… suplementów Brutal Nutrition. Stworzyli klatkÄ™ do walk mma, w której co 30 min. okÅ‚adali siÄ™ fighterzy. Dodatkowo byÅ‚ konkurs dla widzów: klasyczne unoszenie sztangi na bicepsy o wadze 50 kg na ilość powt. Na stoisku byÅ‚y prezentowane hardcorowe filmy na dużej plazmie.
 
PiszÄ…c o różnych firmach nie wolno zapomnieć o firmie, która najwiÄ™cej wydaje na reklamÄ™ i promocje na niemieckim rynku odżywek czyli ALL Stars. Mieli mocno rozbudowane stoisko w caÅ‚kiem innym miejscu niż wszystkie firmy odżywkowe. Wydaje mi siÄ™, że mogli siÄ™ pochwalić najliczniejszym zespoÅ‚em zawodników i zawodniczek, z różnych dyscyplin. Stoisko byÅ‚o podzielone na kilka dziaÅ‚ów tworzÄ…c spójnÄ… caÅ‚ość.
 
Na targach również pojawiÅ‚ siÄ™ sam Rich Gaspari, by promować swojÄ… markÄ™ suplementów Gaspari Nutrition, która coraz mocniej zaczyna mieszać na rynku odżywek. Co ciekawe wiÄ™kszość ich produktów to topowe produkty co rzadko siÄ™ zdarza. Każdy kolejny to hit przykÅ‚ad Myofusion, Mitotropin. Marka wdarÅ‚a siÄ™ przebojem na rynek suplementów diety, a ciÄ…gÅ‚y rozwój firmy wróży jej Å›wietlanÄ… przyszÅ‚ość. UcinajÄ…c sobie z Richem miÅ‚Ä… pogawÄ™dkÄ™ o aktualnych produktach i planowanych nowoÅ›ciach przeszliÅ›my dalej eksplorujÄ…c FIBO w poszukiwaniu nowinek.
 
Trudno opisać stoiska wszystkich firm, wybraÅ‚em te najciekawsze, najbardziej barwne, te które przykuÅ‚y mojÄ… uwagÄ™ i byÅ‚y najbardziej oblegane. Po prostu trzeba tam być, ponieważ żadne opisy nie oddadzÄ… atmosfery jaka panuje na FIBO.
 
ReasumujÄ…c FIBO to swoisty festyn zdrowego stylu życia i wszystkiego co z nim siÄ™ wiąże. Ciekawe stoiska znajdÄ… na nim zarówno osoby z branży, jak również zwykli entuzjaÅ›ci zdrowego stylu życia. Nie ważne czy uprawiasz pilates, czy ciężko trenujesz na piwnicznej siÅ‚owni. To bez wÄ…tpienia impreza, na której warto być! Targi te kreujÄ… i wskazujÄ… trendy na bieżący rok, każdy kto chce być na czasie powinien tam być. Na pewno bÄ™dÄ™ wybierać siÄ™ na FIBO 2010, zachÄ™cam również was drodzy czytelnicy do weekendowego wypadu na te miÄ™dzynarodowe targi – naprawdÄ™ warto! Kolejna impreza już w kwietniu w dniach 22-25.04.2010 r., do zobaczenia na FIBO 2010…
 
Więcej zdjęć (te odważniejsze też) znajdziecie na mojej stronie firmowej www.atleta.radom.pl w dziale GALERIA. Zapraszam.
Komentarze:
Bolo - 03.06.2009 19:58
Zazdroszcze fotek:)

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!
 
Cześć Góral! Jaka jest najskuteczniejsza kreatyna zwiÄ™kszajÄ…ce masÄ™ ciaÅ‚a i obwody mięśni (tyle jest teraz tych odmian kreatyny: jabÅ‚...
Suplement Miesiąca: Izotonik Wysoka temperatura, ciężki intensywny trening, duża ilość wylanego potu te czynniki składają się na znaczące ...
Aerobiczna "szóstka" Weidera. Jest to zestaw ćwiczeÅ„ na mięśnie brzucha wykonywane w celu spalenia tkanki tÅ‚uszczowej zalegajÄ...
Kulturystykę zacząłem uprawiać w wieku 15-16 lat. Choć dziś jak wspominam, ciężko nazwać to kulturystyką. Trenowanie lub chodzenie na siłow...
JakÄ… role peÅ‚ni tÅ‚uszcz i jakie sÄ… jego wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci? To dobre pytanie.... Jak wiadomo to co jemy ma wielki wpÅ‚yw na nasz rozwój...
FIBO 2009 – widziane z mojej perspektywy (relacja wÅ‚asna) NajwiÄ™kszy europejski Festiwal FI-tnessu oraz BO-dybuildingu, czyli FIBO 2009 w E...